“Kod yazarken kavramlar”

İlk örneği yazmamın nedeni yeni başlayan herkes önce basit bir şeyler çalıştırmak ister, bir şeyler yapabildiğini görmek. Laf karmaşasından ziyade bir şeyler yaptığını görmek, daha anlamlı olacaktır. Buna sonuna kadar katılıyorum. Bu nedenle de yazarken hep bir örnekle bazı şeyleri anlatmaya çalışacağım.

Şimdi basit bir program parçası daha yazalım. Bu programda ekranda kullanıcının adını sorsun ve ona “Merhaba XXX” desin.

C# nesne tabanlı bir proramlama yöntemidir. Ben ilk duydugumda “nesne tabanlı ne demek ya” demiş araştırmış ama bir türlü anlamamıştım o zaman. İşin doğrusu eğer işin tarihçesini öğrenmek istemiyorsanız bunu öğrenmek bir işinize yaramaz. Nesne, kütük, kütüphaneler, tipler, contractorlar… Programı tasarlayanlar bazı yöntemler geliştirmişler ve bu yöntemlere günlük hayattan isimler vermişler. Hepsi bu öyle düşünün. Aklınız karışmasın.

C#’da her bir parçanın bir anlamı, özelliği olduğu için nesne tabanlı programlama denir. Yani bir isim değişkeni, bir sınıf, bir constractor’un bir özelliği bir anlamı vardır. Bu anlamları kullanarak bir bütün oluşturulur. Yani bir binanın basamakları, asansörü, pencereleri, sutunları gibi. Sık sık bir bina inşa etmekten bahsedeceğim, böylece bir inşa işini daha iyi örnekleyebilirim.

Peki bugün inşa edeceğimiz binada yapacağımız şu: Programı çalıştıran kişi bize adını bahşedecek, bizde ona Merhaba diyeceğiz. Cevaplanması gereken sorular:

1- kullanıcı adını bize nasıl verecek
2 – biz ona bu adı yeniden nasıl göstereceğiz

kısaca akış şemasını çizersek:

1 – kullanıcıya adını girmesini söyle
2 – kullanıcının girdiği adı al ve bunu bir değişkene ata
3 – bu değişkeni kullanarak ekrana merhaba yazdır.

Haydi yapalım:

Visual Studio Programını açın ve yeni bir projeyi Console Application olarak açın.

Kodunu yazdıktan sonra CTRL+F5 tuşuna basın
Sizden adınızı yazmanızı isteyecektir. Yazdıktan sonra enter’a basın

İşte oldu…

Açıklama:
Bu kodda yer alan Console.WriteLine(“”); ifaesi ekrana bir şey yazdırmanızı sağlar.
Console.ReadLine(); ise ekrandan okumanızı sağlar.

Daha fazla Açıklama:
Eğer ki ekrandan kişinin yaşını da almak isteseydiniz nasıl alacaktınız?

İşte kodu: (üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz) :



Ekrana yazılan herşey metin yani string olarak algılanır. Yani bir rakam olduğu için string tipindeki nesneyi sayı yani int tipine döndürmemiz gerekir. Bunun için C# da hali hazırda bizim için önceden hazırlanan bir metot olan Parse metunu kullandık. Başka yöntemler de bulunuyor. Dersler arasında diğer yöntemler hakkında bilgi vereceğim.

Burada fark ettiyseniz adi değişkenini her iki ekrana yazdırmada da kullandık. Değişkenler depodaki (hafızadaki) yerini bize söyler. Böylece değişken çağrıldığında hafızada o bölgeye yazılan bilgi bize ulaştırılır. Her bir değişkenin “tipi” (yani string, int gibi ya da kendi tanımladığımız) olması gerekir. Bir değişkene değer atanmadan önce mutlka tipini belirleyip sisteme bunu kullanacağımızı söylememiz gerekir. Burada bunu şununla yapıyoruz:

string adi;

Yani bu kodu şu şekilde de yazabilirdik:

string adi;

adi = Console.ReadLine();

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Yorum Yaz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: