Ben, Türkiye vb.

Hiç aklıma gelmezdi böyle bir yazı yazacağım. Yazarlar ya böyle “Bilmem ne dolayısı ile meşgüldüm blogla ilgilenemedim bıdı bıdı”. Ya derdim siz de blogger mısınız bırakın allasen. Blogger insanı bir kere meşgul bile olsa yazısını belli aralıklarla yazan kişidir diye düşünüyordum.

Sonları kafa olgunlaştıkça, blogger insanı kendi başta olmak üzere hitap ettiği toplum üzerine yararlı şeyler yazabilen kişidir tanımı kafamda canlandı. Sonraları dedim ki “Ha bu insanlar meşgulse o zaman bizim için yararsız şeyler uğraşıyor o yüzden yazmıyorlar.”. Saçma geldi. Onu da sildim.

İlk düşüncem ile son düşüncemi şöyle bir mikserde karıştırdım ve sonra gördüm ki. “Blogger kendine uygun vakitte kendi ve toplum için yararlı yazılar insandır.” dedim. Bence oldu.

Cidden yoğunum ya. Hani okul bitirme arifesinde yoğun olunuyormuş. Eskiden “yok be o kadar da olmaz” diyordum ama sınav, proje teslim, proje zıbırtıları, mezuniyet bilmem neleri derken zamanın nasıl hızlı geçtiğine tanık olabiliyorsunuz. Bir de havalar sağ olsun final ve bitirmenin denk geldiği zamanlarda güzelleşince her şey daha bir canlı olmaya başladı.

Hafta sonunu final ve proje kasmaktan ziyade böyle dışarlarda gezmek ve akşam üstü sinema yapıp oradan da Nevizade akmak güzel olmaz mıydı? Olabilirdi. Olacaktır da. Az kaldı dayan diyorum kendime. Bakalım dayanıklılık nereye kadar gidecek. Valla sonuna kadar gitmeli. Gitmezse bu stres tekrar etmeye devam edicek gibi görülüyor.

Kendimden bahsettim, birazcık Türkiye’ye de değinmek istiyorum. Biliyoruz ki -aramızda zaten bilmeyen varsa yaşamasın gitsin ölsün vb.-. Genel seçim yaklaşıyor. 12 Haziran’da çok acayip kararları vermek adına sandık başına gideceğiniz. Seçim sonuçlarını bu sene daha çok merak ediyorum. Çünkü bir kere partilerin yaptıkları ve söyledikleri arasında çok farklar doğmaya başladı. Ayrıca siyaset arenası şu kasetlerden dolayı falan bayağı bir karıştı ve tüm bunların üstüne partilerin söylemleri ve duruşları da değişti. Halk ne yönde karar verecek kestirmek zor bile olsa benim kendime göre tahminlerim var. Bakalım tutarsa iyi yani.

Benim bu seçimlerde en merak ettiğim, sosyal medyanın seçimler üzerindeki etkisi nasıl olacak. İnternet yasakları gündeminden sonra iyice etkisini hissettiren sosyal medya seçimlere ağırlığını koyabilecek mi merak ediyorum. 15 Mayıs Yürüyüşü’nde kitlelerin, sosyal medyalar üzerinden organize olup 30.000 insanın internet yasaklarına hayır diye yürümesi azımsanmayacak bir durumdur. Bu da gösterir ki sosyal medyanın bu seçimde oynadığı rol büyüktür.

Benim iç karışıklıklarım, Türkiye’nin durumu. Dünya zaten artık takip etmek daha bir zor. Her ne kadar kolay gibi dursa da çok fazla şey olduğunu için, orasından burasından takip edilebiliyor ancak. Haller böyle olunca insan blog yazmadan duramıyor.

Ha bir de okurun görevi var okumak haricinde. Yorum yapmak.

Ona da sonra değiniriz.

İmaj: Agilitico.com

About enderahmetyurt

Full Stack Developer

Bir Yanıt to “Ben, Türkiye vb.”

  1. Ender kalemine sağlık, yazını çok beğendim süper özetlemişsin kendini ve son dönemde önemli olan diğer şeyleri. Bu yoğun dönemde sana bol şans diliyorum. Yoğunluğu atlattıktan sonra yazılarının devamının geleceğine şüphe yok zaten onları da sabırsızlıkla bekliyorum. 🙂

Yorum Yaz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: